Göd - Vác - Verőce - Kismaros - Nagymaros - Zebegény - Szob

Kellemes, fél napos könnyű kerekezés. A Dunakanyar remek  helyszín a kerékpártúrákhoz. A Duna mentén minimális a szintkülönbség, és a panoráma mindig csodaszép a szomszéd partra.

A kerékpárút jelenleg Göd déli határainál kezdődik, így a nyugati pályaudvarról induló, Szobig (Vácig) közlekedő vonattal fél óra alatt megérkezünk Alsógöd megállóhelyre, ahonnan a Béke útra térve, a Duna felé haladva megtaláljuk a Petőfi utcában haladó kerékpárutat.

A kerékpárúton haladva elérjük a felsőgödi árvízvédelmi töltést, majd Göd házai közül kiérve az útvonal árvízvédelmi töltésen, majd hangulatos erdőben kanyarog. Így a fák árnyékában tekerünk egészen Sződliget határáig. Itt hirtelen kiérünk az erdőből egy patakpartra, majd a felette átívelő Sződ-Rákos patak hídján áttekerve a Sződligeti kikötőhöz jutunk. Bal kéz felől két kis öblöt csodálhatunk meg tele csónakokkal és hajókkal. A kikötő után egy hosszabb Duna-parti szakasz következik, ahol a fák ugyan eltakarják a vizet, de itt is sok kis ösvény vezet le a partra. Az utat itt csak balról szegélyezik a fák, jobbról egy nyílt rétet láthatunk fasorral.

A rétet elhagyva beérünk az erdőbe, ekkor már mindkét oldalunkon és a fejünk fölött is fák és azok lombkoronája kísér. Balra megfigyelhetjük a Duna több kis öblét, amelyek a vízállástól függően öblök vagy éppen tavak. Az erdős szakasz nagyon szép, csöndes és kellemes. A fák közül kiérve máris megérkezünk Vácra. Jobbról az utat a városi park határolja, amelynek gyönyörű gesztenyefái egy kis tavat is rejtenek. Bal kéz felől találjuk a Váci tanösvény bejáratát, amely pallókra épült a víz fölé. A parkot egy hídon áthaladva hagyjuk el, és megpillantjuk Vác történelmi belvárosát. Jobbra a Várat és a Ferences templomot láthatjuk. A kompkikötőhöz érve egy fagyizó-cukrászda várja a vendégeket. A mellette található macskaköves utcán közelíthetjük meg a Március 15. teret, amely Vác főtere, a legtöbb látnivalót itt találjuk. A parkosított téren áll többek között a Fehérek temploma, a Városháza, több szökőkút és étterem is. A kompkikötőből a Dunát átszelve a Szentendrei-szigetre juthatunk.

A kikötőt elhagyva egy fasor alatt vezet tovább az út. Jobb kéz felől láthatjuk a Váci fegyház és börtön impozáns épületét, és szögesdrótos falait. Ez után egy hosszabb szakaszon a Duna-parton tekerünk tovább. Jobbról családi házak szegélyezik az utat, balról pedig a nagyszerű kilátás a vízre. Amikor újra felkanyarodik az út a parttól a házak közé, akkor fel kell küzdenünk magunkat egy rövid emelkedőn, de az egész túra alatt ez az egyetlen. Néhány kanyar után kiérünk egy aszfaltútra a teherautó pihenő mellett. Ez az út átvisz a 12-es út alatt egy alagúton. Innen lejtőn száguldhatunk egészen addig, amíg ki nem érünk a főút mellé. Innen egészen Verőcéig tart a főút melletti biciklizés. Amint beérünk a faluba, rá kell térnünk az autóútra egészen addig, amíg el nem hagyjuk a települést, Kismaroson végre letérünk az ártérre. Az ártéri erdő melletti szántóföldek között haladunk tovább, gyümölcsfákkal körülvett hétvégi házak és elhagyatott, füves-vadvirágos telkek között. Sok helyen állatokat tartanak. Ez egy nyugodt, kellemes szakasz, gyönyörű a táj. Nagymaros határáig élvezhetjük a szép környezetet. Ahogy elérjük a település szélét, máris nagyszerű a panoráma a szemközti Visegrádi várra, amit innentől kezdve balra nézve folyamatosan megcsodálhatunk. Az út közvetlenül a Duna-parti mólók mellett halad a kompkikötőig.A komppal áthajózhatunk a túlparton található Visegrádba. A kompkikötő közelében éttermeket és büféket is találunk, ahol megpihenhetünk. A kikötőt elhagyva jobbról egy park szegélyezi utunkat, balra pedig még mindig a magaslaton trónoló Visegrádi vár látható. Nagymarost elhagyva egy hatalmas tisztáson vágunk át és megint kiérünk a főút mellé. Balra a Dömös tűnik föl. Ez a hosszú, szakasz egészen Zebegényig tart. Zebegény egy csendes kis település, a Kálváriahegyre épített kilátójából nagyszerű a panoráma a Dunára. A biciklis út a településen az autók mellett halad, majd Zebegény határát. Innen új kerékpárút vezet közvetlenül a Duna folyó mentén nagyon szép környezetben Szobig, ahol megpihenhetünk, megebédelhetünk, vásárolhatunk, gyönyörködhetünk a Duna-parti kilátásban, megtekinthetjük a helyi Börzsöny Múzeumot, vagy megnézhetjük a Duna-Ipoly torkolatot.